Myślałam, że Eurowizja była cyrkiem. Udowodniliście mi, że może być gorzej. Dzięki!

     Może przestaniecie wreszcie być pieprzonymi hipokrytami? Większość z Was pewnie uważa się za tolerancyjnych ludzi, ale kiedy Conchita Wurst wygrywa Eurowizję, w Polsce rozpętuje się jakieś piekiełko. Dlaczego wkurza Was, że wygrał facet, którego sposobem na promocję i zdobycie rozgłosu było stanie się drag queen z brodą, a nie to, że nie wygrali Donatan i Cleo, bo ich sposób na wypromowanie się, aka wielkie cycki i wyrabianie masła, nie wypalił. Gdzie tu sprawiedliwość?

    Chyba nie ma nic gorszego niż taka wybiórczość. Dla niego nie mam szacunku, bo nie zasłużył, generalnie jestem uczciwy, ale jak kogoś okradnę to nic się nie stanie, jestem tolerancyjny, ale to akurat mnie wkurza więc to pohejtuję, no nie? Nie. Albo uważasz się za osobę wyrozumiałą i nie będziesz robił wielkiego halo, bo jakiś facet, który na co dzień nawet tak nie wygląda, a Conchita Wurst jest jedynie jego scenicznym alter ego, wygrywa Konkurs Piosenki, albo spadaj na drzewo. Europa to nie jakaś utopijna wyspa. Nie będzie tutaj idealnie, bezproblemowo i dokładnie tak jak Ty byś chciał. A Conchita Wurst czy inne osoby podobne do niej, nie wzięli się znikąd. Są wynikiem ciągle zmieniającej się cywilizacji, szukającej, nie wiem, nowych rozwiązań. Poza tym ona jest artystką. Dwadzieścia lat temu ludzi zszokowałoby zachowanie i wygląd Lady Gagi, na przykład w słynniej sukience z mięsa. Teraz to jest w normie. Nową kontrowersje wyznacza Thomas Neuwirth, facet, który za swoją kontrowersję obrał look kobiety z brodą. Jego sprawa.

     Właśnie, jego. Lub jej, zależnie czy mówimy o człowieku, czy artystce. Mówienie na niego "to coś" jest nie na miejscu. Nie zniosę jak jeszcze raz usłyszę "to coś wygrało Eurowizję". Rozumiem, że was może to obrzydzać. Nie będę negować tego, że wygląd Wurst znacząco odbiega od (starych?) norm. Ale może zacznijmy od podstaw:

       Tolerancja (łac. tolerantia – „cierpliwa wytrwałość”; od łac. czasownika tolerare – „wytrzymywać”,                           "znosić”, „przecierpieć”, „ścierpieć”) – termin stosowany w socjologii bla bla bla...


Teraz rozumiecie? Nie musicie jej lubić. Nie musicie jej nawet akceptować. Ale jeśli uważacie się za wyrozumiałych ludzi, to musicie ją, jak sama definicja mówi, ścierpieć. Znieść. Przecierpieć. Nikt Wam nie każe przebierać się tak jak on, zapuszczać brody i jechać na konkurs piosenki. Wy z waszym życiem róbcie co chcecie, ale on wybrał taki sposób na swoje. Nie możesz go za to hejtować, bo to jego wybór. Nie Twój. Poza tym proszę zwróćcie uwagę, że ktoś ją wybrał. Ktoś na nią zagłosował, zadziałała demokracja. Więc widocznie dla współczesnej Europy jest to ciekawsze. Nie mi to oceniać. Eurowizja to jest show. A show i w ogóle show biznes rządzi się swoimi prawami. Przecież wiemy o tym nie od dziś.

     Poza tym nie potrafię zrozumieć w jakich czasach żyjemy, że bronimy cycków, słabego "śpiewania", żałosnego popisu muzycznego i uznajemy że kobieta z brodą jest poniżej norm. Dla mnie poniżej norm jest propagowanie łatwego seksu i kobiety jako przedmiotu z cyckami. Ale toleruję to. Właściwie mi to wisi. To nie ja ubieram się jak pierwsza lepsza dziwka, to nie ja jestem wulgarna, to nie ja mam, sprawczynię całej afery, brodę. Więc to olewam.

     Naprawdę, Europa, czy w ogóle cały świat, byłby lepszy gdyby ludzie skupili się na sobie. Ok, jest sobie jakiś tam facet, którego wizerunkiem scenicznym jest bycie drag queen. No i fajnie. Wyjrzyj przez okno - czy Twoje życie się zmieniło bo kobieta z brodą (która moim zdaniem miała lepszą piosenkę niż to żałosne "My Słowianie", którego miałam zamiar nigdy nie usłyszeć) wygrała Eurowizję? Get over it i zacznij żyć swoim życiem.


Sprawdź także:

3 komentarze :

  1. Od tekstu ,,Teraz rozumiecie..,, do końca nie można się na to zgodzić i żeby każdemu to wisiało! Chcemy mieć więcej takich przypadków??? Bardzo dużo ludzi ogląda Eurowizję w tym dzieci... Co wytłumaczysz takiemu 4,5,6,7,8,9 latkowi, który oczy się anatomii człowieka, że jakiś bardzo prestiżowy konkurs wygrała kobieta z brodą ??? Musimy o tym mówić, pisać, rozmawiać. Jeśli nasz pokolenie tego nie powstrzyma, to myślę, że za 10/15 lat będziemy mieli więcej trans niż normalnych związków. Naprawdę nie bądźmy obojętni !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Preastizowy konkurs? Nazwałabym go raczej znany... A niczego nasze pokolenie powstrzymywać nie musi... Tak to już bywa, ze kiedy czegoś jest w nadmiarze przestaje być atrakcyjne i nie musisz sie obawiać ze Twoje dziecko zostanie trans... po obejrzeniu jednej w telewizji :)

      Usuń
  2. Swietny tekst,

    zgadzam sie w stu procentach

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.