5 filmów, które sprawią, że poczujesz się lepiej

     Wiadomo, jesień plecień, bo przeplata trochę smutku, trochę radości... Czy jakoś tak! W każdym razie, jeśli macie akurat tą pierwszą przypadłość, zapraszam na zestawienie pięciu filmów, które na pewno poprawią Wam humor i sprawią, że bardziej przychylnym okiem popatrzycie na swoje życie. 

1. "Życie jest piękne" (1997)


Włochy, Roberto Benigni i tematyka wojenna. Po takim wstępie treść staje się (prawie) drugorzędna! Ale tutaj i historia jest niezwykła: Guido (w tej roli charyzmatyczny Robert Benigni) ma piękną żonę (którą z miłością nazywa swoją "Principessa"), małego syna, mieszka w Toskanii, a jego życie przypomina bajeczną przygodę. Niestety, w faszystowskich Włoszech Mussoliniego, rozpoczynają się pierwsze prześladowania ludności żydowskiej, do której Guido należy. Nieszczęście sięga szczytu, gdy wraz z synem trafiają do obozu koncentracyjnego. Próbując uratować chłopca i uchronić go przed okrutną rzeczywistością, wymyśla grę, która ma mu "umilić pobyt" w obozie. W filmie, który w końcu jest o holokauście, nie doświadczymy brutalnej przemocy, co czyni z niego jeden z najoryginalniejszych obrazów o tej tematyce. Doświadczymy natomiast mnóstwa humoru, radości i po prostu miłości. A gdy świat staje się tak okropny, chyba tylko wzajemna miłość może człowieka uratować. Wspaniała muzyka, znakomite zdjęcia i aktorstwo na wysokim poziomie uzupełniają cały obraz. Nie muszę chyba mówić że się popłakałam?


2. "Czas na miłość" (2013)


O tym filmie, wspominałam już tutaj, ale idealnie pasuje też do dzisiejszego tematu. Brytyjski film oglądałam już kilka razy, za każdym spłakłam się na norka, miałam dobry humor na kolejne trzy dni i marzyłam o takim zwyczajnym, wspaniałym życiu. Jeśli jesteście zainteresowani, przeczytajcie w ten post i dowiedźcie się więcej!


3. "Najlepsze najgorsze wakacje" (2013)


Nieśmiały i nieco zamknięty w sobie nastolatek Duncan (Liam James) jedzie na pierwsze wakacje z nowym facetem (Steve Carell) swojej mamy (Toni Collette). Może mógłby wakacje zakreślić jako "najlepsze", gdyby ów gość nie był największym dupkiem pod słońcem (czego, oczywiście, jego matka nie zauważa). By od nich uciec, odciąć się od rodzinnych problemów, zaczyna spędzać czas w aquaparku. Poznaje tam ironicznego i zabawnego Owena (Sam Rockwell), który zapozna go z normami panującymi w obiekcie. Dzięki ludziom w nim pracującym zacznie patrzeć bardziej pozytywnie na życie. Film pokazuje, że najważniejsze to znaleźć ludzi, którym na nas zależy i trzymać się ich mocno, olewając tych, którzy za nami nie przepadają. Wcale-się-nie-popłakałam.


4. Poradnik pozytywnego myślenia (2012)


Jeden z ulubionych filmów (w końcu występuje w nim Jennifer Lawrence!) mojego chłopaka aka musiałam go oglądać szesnaście tysięcy razy. I nadal mi się nie znudził (trzeba było się nie przyznawać, znów mnie będzie męczył)! Pata Solitano (Bradley Cooper) poznajemy w psychiatryku, załamanego po odejściu żony i zdeterminowanego by zmienić swoje życie. Gdy wraca do społeczeństwa, w którym nijak nie może się odnaleźć, na jego drodze staje seksowna i, podobnie jak on, nieco zagubiona Tiffany (Jenifer Lawrence). Choć na początku chce się od niej odciąć szerokim murem, w końcu stwarzają coś na kształt przedziwnej przyjaźni. Czy Patowi uda się odzyskać żonę i wrócić do "normalności"? Czy "normalność" naprawdę jest taka fajna? On sam jest przekonany, że wystarczy "robić wszystko jak najlepiej i myśleć pozytywnie, a pojawi się promyk nadziei"... 


5. Nauka spadania (2014)


Martina (Pierce Brosnan), Maureen (Toni Collette), J.J. (Aaron Paul) i Jess (Imogen Poots) poznajemy w sylwestrową noc na dachu londyńskiego wieżowca, na którym zaplanowali swoje samobójstwo. Dość niefortunnym faktem jest, że spotykają się tam w czwórkę - każdy z nich trafił z innych powodów, ale żaden nie jest w stu procentach przekonany do skoku w przepaść. By odwlec moment samobójczej śmierci i dać ostatnią szansę życiu, postanawiają, że dadzą sobie czas do Walentynek - jeśli nic się nie zmieni, skoczą. Czy może wyniknąć coś dobrego ze spotkania czterech niedoszłych samobójców?






Sprawdź także:

2 komentarze :

  1. Poradnik pozytywnego myślenia - świetny film, choć trochę zaleciał banałem pod koniec. Natomiast Życie jest piękne - najlepszy z tej tematyki wg mnie, cały film przeryczałam, wzruszający, cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nauka spadania - polecam książkę. Ma w sobie dużo uroku :) Filmu jeszcze nie widziałam, wiec chyba czas to nadrobić

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.