Co jeść podczas tygodnia wegetariańskiego?

Jeśli chcielibyście spróbować czegoś nowego, ten post jest dla Was! Dziś dzielę się ulubionymi wegetariańskimi przepisami.



     Tak jak już pisałam tutaj, będąc znudzoną tym samym jedzeniem (kurczak ziemniaki kurczak ziemniaki....), postanowiłam, że spróbuję coś nowego. Tydzień wegetariański poprawił mi humor (ładne i dobre jedzonko to jest to!) i ogólnie cieszę się, że zebrałam się w sobie, ogarnęłam swój jedzeniowy marazm i spróbowałam czegoś innego. 

    Dziś chciałabym podzielić się z Wami moimi ulubionymi wegetariańskimi przepisami. Może i Wy spróbujecie? 

PESTO PIETRUSZKOWE



Mój absolutnie ulubiony wegetariański przepis, czyli makaron z pesto pietruszkowym. Cały przepis macie tutaj, choć ja lekko go modyfikuję - dodaję po prostu papryczkę chili i jem z suszonymi pomidorami. Najpyszniejszy!


MAKARON Z JARMUŻEM
I SUSZONYMI POMIDORAMI 


Chyba najprostszy z przepisów. Wystarczy: podsmażyć cebulę na patelni, wrzucić jarmuż (ile tylko chcecie, ja wzięłam jakieś dwie szklanki) i usmażyć. W tym czasie gotujemy makaron, suszone pomidory kroimy w kostkę i ścieramy parmezan. Przed zmieszaniem makaronu z jarmużem, dodajcie dużo oleju do makaronu (sam jarmuż jest trochę suchy).


KREM MARCHEWKOWY 
Z GRZANKAMI



Przepis podchodzi stąd - ja dodałam tylko papryczkę chili i trochę curry.


WARZYWA Z PATELNI
(Z KUSKUSEM I PIECZONYMI ZIEMNIAKAMI)

Ok, wiem, że pierwsze pytanie, jakie się Wam nasuwa to: "po co jeszcze ziemniaki do tego kuskusu?". A po to, że jestem grubaskiem i lubię! A tak serio, kuskusu używamy bardzo mało (tylko do wymieszania z warzywami), a ziemniaki dodajemy jako normalną część dania. 

  • Ziemniaki:
Ziemniaki pokrój na małe kostki. Dopraw olejem (ja szczególnie lubię olej czosnkowy lub paprykowy) i przyprawami (papryka, czubryca zielona - można zastąpić np. rozmarynem). Po wyłożeniu na raszkę posyp solą morską. Piecz przez około 13 minut w uprzednio nagrzanym piekarniku (do 200 stopni). 
Generalnie takie ziemniaki sami musicie wyczuć: jakie przyprawy Wam najbardziej smakują, ile trzeba je piec itd. Ale warto! Są superpyszne.

  • Warzywa:
Rozgrzej olej na patelni. Warzywa: cebulę, marchewkę i paprykę czerwoną pokrój tak, jak lubisz. Kiedy olej będzie rozgrzany, wrzuć cebulę, później marchewkę a na końcu paprykę. Dopraw papryką, czubrycą zieloną (dobrze smakuje też z oregano!) i curry (duuużo!). Zmniejsz i smaż na małym ogniu przez około 8 minut (najlepiej pod przykrywką). Przed podaniem wrzuć tam jeszcze posiekaną pietruszkę. 
Kiedy warzywa się smażą, zrób kuskus. Ja robię zawsze mniej niż 3 łyżki (i zalewam wodą). Gdy warzywa są gotowe, zmieszaj je z kuskusem. Wszystko nałóż do jednej miski.




Sprawdź także:

Brak komentarzy :

Obsługiwane przez usługę Blogger.