Roma! Ben ritrovata! (część druga)

Druga część zdjęć z Wiecznego Miasta!

Drugi dzień naszych Rzymskich wakacji zaczęliśmy pod Koloseum. Ale zamiast kierować się tam, gdzie ustawiła się długa kolejka, poszliśmy do Forum Romanum. Chociaż z, niegdyś monumentalnego, placu zostało naprawdę niewiele (porównajcie z rekonstrukcjami!), i tak warto to zobaczyć.

Odwiedzając Forum, warto wybrać się na Palatyn. Widok zapiera dech! Jeśli kiedyś tam traficie, spróbujcie policzyć wszystkie kopuły - trochę ich jest!

Wejście do środka Amfiteatru Flawiuszów to coś, co w Rzymie zrobić trzeba. Wygląda chyba jeszcze lepiej niż zewnątrz! Niektóre miejsca (wejście na najwyższy poziom oraz na arenę) są dostępne tylko z przewodnikiem, ale nie ma czego żałować - na własną rękę zobaczymy wystarczająco.

Po wyjściu z Koloseum i odpoczynku na trawce (tak bardzo tęsknię za zieloną trawą i pomarańczami na drzewach, kiedy u nas, mimo słońca, nadal za-zimowo), korzystając z dobrej pogody poszliśmy na Zatybrze. I znów sprawdziła się zasada drugiej strony rzeki - najlepszą pizzę zjedliśmy właśnie tam!

Na Gianicolo doszliśmy przypadkiem - szukaliśmy jakiejś ciekawej fontanny w zastępstwie dla Di Trevi, która trochę nas olała (całkowicie zamknięta, smutek ogromny). Kiedy tam dotraliśmy zdałam sobie sprawę, że właśnie w tym miejscu kręcona była pierwsza scena "La grande bellezza" - szczęście ogromne!

Jeden z najciekawszych kościołów, które widziałam w Rzymie (a jest ich tam ponad dziewięćset!) to ten, znajdujący się niedaleko Campo de' Fiori. Jasiek żartował, że Rzymianie nie mogli przeboleć ani jednego "pustego" miejsca między budynkami i po prostu walnęli tam kościół. That sounds about right!